Debutový album jazzový a soulový divy Lizz Wright (od tý
doby natočila dalších pět desek) se poslouchá hodně příjemně, ale zároveň těžko
hledám něco, čím by se mi výrazně zapsalo do paměti.
Všechny ingredience jsou na svým místě: Zpěv jako vánek, co
příjemně hladí uši a bezchybný doprovod profi hudebníků, kde žádná nota nepadne
vedle, dohromady vytvářejí atmosféru podvečeru v luxusním baru, kde jazz tvoří
nevtíravou kulisu ke konzumaci drahých nápojů.
Třeba známější Norah Jones na mě svým tlumeným projevem působí
podobně, snad i Diana Krall, i když tohle je určitě o několik levelů životnější
počin.
Není to striktně stylově vyhraněná nahrávka, najdou se tu i R&B
a latino vlivy, ačkoliv tu všechno organicky splývá do podobný nálady.
Vypůjčený písně mají na svědomí mj. děda jazzový fúze Chick Korea,
afro-kubánská legenda Mongo Santamaría a dojde i na variaci z díla klasickýho
pianisty Sergeje Rachmaninova. Z tuctu kusů si pak pět Wright (spolu)napsala
sama, čímž se od většiny kolegyň v žánru odlišuje.
K jejím kusům patří i úplně poslední Silence, která pro mě představuje nenápadný vrchol alba. V úsporným, jen kytarovým aranžmá, má skladba najednou emotivnější náboj, než všechny "kapelový" věci předtím. Ty občas připomínají velmi vkusný bytový doplňky, který se sice líbí všem, ale přesto jsou trochu generický.
K jejím kusům patří i úplně poslední Silence, která pro mě představuje nenápadný vrchol alba. V úsporným, jen kytarovým aranžmá, má skladba najednou emotivnější náboj, než všechny "kapelový" věci předtím. Ty občas připomínají velmi vkusný bytový doplňky, který se sice líbí všem, ale přesto jsou trochu generický.
Verdikt: 73%
Žádné komentáře:
Okomentovat